2min

Tags in dit artikel

,

Processorfabrikant Intel heeft afgelopen maandag een grote reorganisatie aangekondigd die het bedrijf zal opdelen in vijf nieuwe divisies.

Volgens Intel kan er op deze manier beter geanticipeerd worden op ontwikkelingen in verschillende gebieden van de technologiesector. Daarnaast kunnen beslissingen sneller gemaakt worden en zal de kwaliteit van de producten verbeterd worden.
Elke divisie is autonoom en kan zelf bepalen welke middelen er nodig zijn om een goed product neer te kunnen zetten.

Uit de reorganisatie zullen de volgende divisies ontstaan:

The Mobility Group
Deze groep gaat zich bezig houden met het ontwikkelingen van technologiëen voor laptops, PDA’s, mobiele telefoons en andere handheld apparaten. Het doel van de groep is het verbeteren van de communicatie tussen de apparaten en de gebruiksvriendelijkheid van de apparaten.

The Digital Enterprise Group
Het ontwikkelen van een infrastructuur voor computers en communicatiemiddelen is de taak van deze groep. De groep zal zich focussen op het bedrijfsleven.

The Digital Home Group
Gaat zich richten op de technologie die benodigd is voor de nieuwe generatie home entertainment apparaten. De nadruk zal liggen op de consument en apparaten voor in de huiskamer.

The Digital Health Group
Deze groep gaat producten ontwikkelen die gebruikt kunnen worden in de zorgsector. Ook moet deze groep de mogelijkheden onderzoeken voor implementatie van Intel technologie in deze sector. Er zal niet alleen technologie ontwikkeld worden voor diagnostische en ontwikkelapparatuur, maar ook voor apparaten voor de persoonlijke verzorging.

The Channel Products Group
De laatste groep houdt het overzicht op de overige vier groepen. De groep zal de proberen de producten van alle vier de groepen waar mogelijk tot één product combineren om zo een totaalpakket aan de klant te kunnen leveren.

Intel hoopt met deze reorganisatie niet alleen het klantenbestand uit te breiden, maar wil ook proberen om andere producten te verkopen aan bestaande klanten.
Zo kan het nu zijn dat een computerfabrikant alleen de processor bij Intel koopt, maar de chipset en bijvoorbeel de Wi-Fi chip ergens anders koopt.
Intel wil in de toekomst fabrikanten ertoe bewegen ook de overige producten bij hen af te nemen.