1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

De Amerikaanse Bank of America heeft bekend gemaakt ongeveer 1 miljoen klantgegevens kwijt te zijn. Er zijn "een klein aantal" backup tapes verdwenen tijdens transport naar een centraal backup centrum, aldus de verklaring van de bank.

Op de tapes stonden gegevens van klanten van het SmartPay systeem. Dit is door de Amerikaanse overheid opgezet, heeft ruim 2,1 miljoen gebruikers en de jaarlijkse transacties zijn in totaal ruim 21 miljard dollar waard.

"De autoriteiten zijn onmiddelijk ingeschakeld toen ontdekt werd dat er tapes ontbraken. Hierop volgde een grondig onderzoek, in nauwe samenwerking met Bank of America.", aldus een verklaring van het bedrijf. "Het onderzoek heeft tot nu toe nog geen bewijs opgeleverd waaruit zou kunnen worden opgemaakt dat de tapes of hun inhoud zijn bekeken of misbruikt, en de tapes worden nu officiëel als verloren beschouwd."

Het verlies van de SmartPay informatie kon nog wel eens flinke consequenties gaan hebben voor Bank of America, aangezien de regering binnenkort zou gaan beslissen of het contract voor SmartPay bij Bank of America voortgezet zou worden.