2min

Tags in dit artikel

, ,

Op CeBIT waren er veel aanbieders van CRM- én veel aanbieders van VoIP-oplossingen. Covide liet de combinatie zien. Een maand verder kan nu zelfs worden gekozen voor zowel een ASP-model als een interne oplossing. Door de OpenSource hoeven partners niet voor de software te betalen.

Waar alom wordt gemeld, dat het met innovatie-inspanningen van Nederlandse bedrijven zo tegenvalt, worden de kleinere spelers in de markt waarschijnlijk over het hoofd gezien. Hoe anders kan worden verklaard, dat tot dusver zo weinig aandacht is geschonken aan wat door specialisten als dé killerapplicatie van deze tijd wordt genoemd: de combinatie van CRM en VoIP?

Het Barneveldse softwarehuis Covide demonstreerde tijdens CeBIT haar CovideGroupware. Een compleet webbased product waarin CRM een belangrijke plaats inneemt, maar dat tegelijkertijd email en faxen automatisch archiveren kan en door de integratie van de telefooncentrale Asterisk ook VoIP volledig heeft geïntegreerd.

Covide heeft een hechte relatie met ISP Terrazur. Tijdens de CeBIT werden nieuwe contacten gelegd met andere ISP’s en tevens enkele Voice over IP providers. Deze contacten hebben er in geresulteerd, dat de eerste pilot succesvol is afgerond, waarbij de Covide-oplossing niet alleen intern bij bedrijven geplaatst kan worden, maar ook via het ASP-model kan worden aangeboden. Is de interne oplossing een kans voor ICT- en Telecomleveranciers, het ASP-model wordt door Covide vanaf vandaag aangeboden aan alle Nederlandse ISP’s.

Interessante bijkomstigheid is, dat de complete oplossing als OpenSource beschikbaar wordt gesteld. Voor de sofware zelf hoeven zowel ICT- als Telecom- als ISP-partners niet te betalen. Covide concentreert zich helemaal op haar corebusiness als kennisleverancier.