2min

Tags in dit artikel

, , , , ,

HCC, de vereniging van computergebruikers met circa 200.000 leden, en IDG, uitgever van onder andere Computer!Totaal, Tips & Trucs, PC Zone, GamePro en ZOOM Magazine sluiten per 1 januari 2006 een nieuwe strategische alliantie. HCC en IDG, die al sinds 1992 succesvol met elkaar samenwerken, willen met de nieuwe overeenkomst, die voor onbepaalde tijd wordt aangegaan, meer slagkracht bewerkstelligen op de markt van digitale consumenten.

Met name op het gebied van marketing, productontwikkeling en klantenservice zal de nieuwe samenwerking gestalte krijgen. HCC-directeur Ronald van Rooden is verheugd met het nieuwe contract met IDG: “Het nieuwe samenwerkingsmodel is van vitaal belang voor ons. Wij willen graag een belangrijke speler zijn in het digitale leven, dat zich steeds sneller ontwikkeld. Dat kunnen we alleen realiseren door met sterke partners, zoals IDG samen te werken.” Het kunnen aanbieden van content, zowel in print als online, aan consumenten over digitale apparatuur en toepassingen, van smartphones tot digitale camera’s, van pc’s tot mp3-spelers, is daarmee de belangrijkste drijfveer geweest om tot het nieuwe samenwerkingsmodel te komen.

Raimon Gort, directeur IDG, verwacht veel van de nieuwe samenwerking: “Content, zowel in print als online is sterk in ontwikkeling. Snel kunnen schakelen en inspelen op veranderende wensen van klanten is daarin van levensbelang. IDG denkt zijn positie als toonaangevende uitgever op ICT-vlak door middel van deze strategische samenwerking met een organisatie met 200.000 techniek gedreven computerkenners verder te kunnen versterken. We bieden daarmee een unieke propositie naar de markt.”