1 min

Tags in dit artikel

,

Tijdens de MSN Strategic Account Summit in Seattle lanceerde Steve Ballmer, CEO van Microsoft, Microsoft adCenter. Alle gesponserde zoekresultaten in MSN Search worden nu verzorgd door dit online advertentieplatform.

adCenter is momenteel beschikbaar in Singapore en Frankrijk waar alle betaalde zoekadvertenties via deze dienst lopen. Ballmer heeft het advertentieplatform nu in de Verenigde Staten gelanceerd. Eind mei begint Microsoft met een beperkt aantal adverteerders in het Verenigd Koninkrijk. Naar nu wordt verwacht zal adCenter in 2007 beschikbaar komen in Nederland.

adCenter is de ‘advertentiemotor’ voor Windows Live, MSN en andere Microsoft online diensten en helpt adverteerders met het strategisch plannen van hun online inkoop. adCenter biedt informatie over profielen van bezoekers (zoals geografische locatie, leeftijd, geslacht, tijd van de dag) en geavanceerde mogelijkheden om specifieke doelgroepen te bereiken. Het platform is daarmee onder andere ontwikkeld om adverteerders een hoger rendement te bieden. Ballmer: "We groeien via MSN, Windows Live en adCenter van een softwarebedrijf naar een aanbieder van online media, daarom is een nauwe relatie met de reclamewereld buitengewoon belangrijk voor ons."