2min

Tags in dit artikel

, , , ,

Deze titel zou iedereen bekend in de oren moeten klinken, Red Steel is de bekendste third party game voor de next generation console van Nintendo. Deze game werd voorgesteld op de E3 beurs eerder dit jaar en staat vooral bekend om zijn zwaardgevechten met de "WiiMote".

Wat jammer was aan de vorige Nintendo consoles was meestal het gebrek aan goede third party ondersteuning, iets wat Sony en Microsoft beiden enorm veel hebben.
Maar de Wii wil daar verandering in brengen, zo lijkt het, want het Franse Ubisoft stelde op de Press conference van Nintendo het veelbelovende Red Steel voor. Het spel is een first person shooter waarbij je de WiiMote kan gebruiken als wapen. Red Steel zou ongeveer 13 uren aan gameplezier moeten voorzien.

Nu had een Frans radiostation de exclusieve gelegenheid om deze game uitgebreid te testen en zij melden dat de productiekosten van deze game 10 miljoen euro bedragen. Dit lijkt misschien veel op het eerste zicht, maar als je dit even vergelijkt met productiekosten van games voor andere next generation consoles dan denk je daar direct anders over. Zo moet je voor een PS3 game te ontwikkelen al minimum 17,6 miljoen dollar op tafel leggen, dat is bijna 14 miljoen euro!
Zo blijkt dus dat de Wii waarschijnlijk het goedkoopste platform is om games voor te ontwikkelen. Een van de hoofdredenen hierachter is dat games ontwikkelen voor de Wii ongeveer hetzelfde principe is als games maken voor de Gamecube, veel developers zijn dus al vertrouwd met de techniek.