2min

ServiceNow biedt steeds meer specifieke workflow-oplossingen voor bepaalde industrieën (verticals). Onlangs kondigde het bedrijf tools aan voor de telecom- en de financiële sector. De gezondheidszorg en life sciences staan voor volgend jaar op het programma.

De nieuwe diensten van ServiceNow richten zich vooral op het via workflows beheren van diensten die bedrijven inzetten voor het helpen van klanten. Denk daarbij aan het bieden van externe technische ondersteuning of het ondersteunen van diensten die de eigen operaties moeten verbeteren.

ServiceNow richt zich met de diensten vooral op sectoren die het naar eigen inzicht belangrijk vindt. Bijvoorbeeld de telecomsector -vooral natuurlijk door de komst van 5G- en de financiële sector. Tijdens het recente virtuele Knowledge 2020-evenement werden juist voor deze twee sectoren nieuwe oplossingen aangekondigd.

Telecom- en financiële sectoren

Voor de telecomsector komt ServiceNow met twee nieuwe oplossingen. ServiceNow Telecommunications Service Management moet operators helpen met een betere klantenondersteuning. De dienst ServiceNow Telecommunications Network Performance Management moet telecomoperators helpen problemen binnen hun netwerken automatisch op te lossen. Daarnaast wil de workflow-specialist het voor operators mogelijk maken om Open API’s te gebruiken, zodat zij makkelijker tools van ServiceNow in hun dagelijkse werkzaamheden kunnen integreren.

Voor de financiele sector komt ServiceNow met ServiceNow Financial Services Operations. Deze oplossing moet financiële bedrijven helpen om beter ondersteuningsverzoeken van klanten af te handelen. Dit product richt zich onder meer op het beter kunnen vinden van documenten en om beter communiceren met andere afdelingen.

Toekomstige sectoren

Niet alleen de telecom- en de financiële sector staan voor ServiceNow in de belangstelling. Volgend jaar wil de specialist ook de gezondheidszorg en de life sciences-sector toevoegen. Voor deze sectoren wil ServiceNow onder meer diensten gaan leveren die service delivery automatiseren. De ontwikkeling van deze diensten zal gebeuren in samenwerking met KPMG.