1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Na de aankondiging dat Dell heel wat van haar Direct Sales winkels zal sluiten, heeft het gisteren ook bekendgemaakt dat haar callcenter in Edmonton onherroepelijk dicht gaat. Het callcenter in Edmonton werd door Dell nochtans geprezen als één van de beste ter wereld.

De sluiting van het Canadese callcenter komt nadat amper drie jaar van het twintig jaar durende leasecontract waren vervuld. Door de sluiting vliegen bovendien 900 mensen de straat op. "Dit was een hele moeilijke beslissing. Er werkten daar heel bekwame mensen en we zullen er alles aan doen om hen een nieuwe job te geven", aldus Dave van den Bosch, baas van het complex in Edmonton.

Bronnen bij Dell beweren dat de sluiting van het center te maken heeft met de sterke Canadese dollar en de bijhorende moeilijkheden om de werknemers te houden vanwege de aanlokkelijke jobmarkt in de buurt van Edmonton. Die jobmarkt maakte het moeilijk voor Dell om goede, getrainde en bekwame werknemers te vinden die voldeden aan haar eisen.