1 min

Tags in dit artikel

, , ,

De CEO van Disney, Robert Iger, heeft gezegd dat het bedrijf niet van plan is om een bod te doen op AOL (America Online). Het bedrijf zal binnenkort te koop aangeboden worden, zo menen insiders.

Disney hoopt te kunnen profiteren van de ontwikkelingen op technologiegebied, maar de aankoop van AOL hoort daar niet bij volgens Iger.

Disney zoekt wel naar manieren om in te spelen op nieuwe technologieën. Consumenten maken steeds meer gebruik van zoeken via Google of het downloaden van films en muziek via de iTunes-winkel van Apple, en Disney wil daar op in spelen.

Toch sluit Iger overnames niet uit. Tijdens een speech in New York sprak hij wel over acquisities, maar AOL maakt daar geen deel van uit.

AOL is in het verleden groot geworden door het aanbieden van inbelverbindingen in de Verenigde Staten maar ziet een sterke daling in het gebruik daarvan door de snelle stijging in breedbandaansluitingen.

Iger wou niet ingaan op de mogelijke fusie tussen Microsoft en Yahoo. "We bekijken deze affaire van een afstand", aldus Iger.

Wel kon Iger melden dat Disney goede zaken had gedaan op de DVD-markt, ondanks dat deze vanwege de doorbraak van het Blu-ray formaat een beetje aan het inzakken is. Volgens Iger heeft Disney vier miljoen films en 40 tot 50 miljoen TV-shows verkocht in de eerste achttien maanden dat ze met iTunes en ABC samenwerken.