1 min

Tags in dit artikel

, ,

Recent onderzoek van online magazine brandchannel.com onder zo’n 2000 deelnemers toont aan dat het merk Apple de grootste impact op consumenten over de gehele wereld heeft. Ondanks dat vrijwel iedereen Windows kent, wordt Microsoft slecht gewaardeerd.

De website vroeg haar bezoekers middels een peiling van welk merk zij vonden dat het de grootste impact op hun levens had. De bijna 2000 professionals en studenten stemden unaniem voor Apple als winnaar van de peiling in meer dan zes categorieën. Waarschijnlijk met name vanwege de iPod, die tegenwoordig niet meer uit het straatbeeld weg te denken is.

Apple won onder andere in de categorieën ‘meest inspirerende merk’ en ‘het merk waar je niet zonder kan’. Volgens brandchannel redacteur Jim Thompson heeft Apple ‘duidelijk de harten en gedachten van mensen veroverd’. Naast Apple vinden brandchannel-lezers ook dat Google, Nike, Coca-Cola en Starbucks inspirerende merken zijn.

Microsoft won eveneens, maar moest het slechts doen met een winst in de categorie van het merk waarmee men het liefst wil discussiëren en het merk dat men het liefste zou willen herzien. Naast Microsoft behaalde het merk USA de tweede plaats in deze categorie.

Alle pogingen van merken om zich milieuvriendelijk op te stellen ten spijt, wisten slechts verrassend weinig deelnemers aan het onderzoek dat er zoiets bestaat als een "groen merk".