1 min

Tags in dit artikel

, , ,

De (overwegend Belgische) zoekertjessite Kapaza is voor een bedrag van 20,3 miljoen verkocht aan het Noorse Schibsted, het grootste mediabedrijf uit Noorwegen. Kapaza is op dit moment de grootste zoekertjessite in België.

De zoekertjessite heeft ook websites in Nederland, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein en Luxemburg, maar nergens staat het zo sterk als in België. Daar bekleedt het namelijk een marktleiderspositie. "Onze belangstelling ging eigenlijk alleen uit naar Kapaza.be", zo laat Sverre Munck, vice president van Schibsted weten. "Met de Nederlandse site hebben we dan ook nog geen plannen."

Kapaza werd in 2003 opgericht en biedt werk aan vijf werknemers. In 2007 overschreed de site voor het eerst de kaap van 1 miljoen zoekertjes. Met de overname hoopt Schibsted voet aan de grond te krijgen op de Europese zoekertjesmarkt. De Noorse overnemer had vooral belangstelling voor de sterke positie van auto-advertenties op de site.