1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Een IT-manager probeerde een persoonlijke kopie van Windows Vista aan te schaffen via Windows Marketplace maar vanwege een fout werd 1632 dollar van zijn rekening afgehaald.

De IT-manager genaamd Bill voerde zijn aankoopdetails in samen met zijn creditcardgegevens. Toen hij op submit klikte, kreeg hij een foutmelding in beeld die vertelde dat Microsoft op dit moment niet bereikt kon worden en die vroeg of hij het later opnieuw wilde proberen. Bill bleef echter volhouden en na zes keer accepteerde de Microsoft-website zijn bestelling.

De volgende ochtend kreeg hij een telefoontje van zijn bank die hem informeerde dat Microsoft zeven keer 233,15 dollar van zijn bankrekening af heeft gehaald. Om het nog erger te maken had hij ook nog eens de verkeerde editie besteld, namelijk Windows Vista Ultimate Upgrade Edition waar hij niets mee kan.

Dit voorval heeft inmiddels al meer dan twee weken geleden plaatsgevonden en nog steeds hangt Bill dagelijks met Microsoft aan de telefoon. Tot nog toe heeft hij dan ook niets dan valse beloftes gehoord. Microsoft lijkt compleet ongeïnteresseerd in het terugstorten van zijn geld, terwijl hij zijn rekeningen niet kan betalen. Op de universiteit waar hij werkzaam is, overweegt hij dan ook op zoek te gaan naar Microsoft-alternatieven.