1 min

Tags in dit artikel

, , ,

De site Last.FM, die het luistergedrag van mensen analyseert en zich vooral richt op de sociale mensen onder ons die van muziek houden, is haar partnerschap met Warner Music kwijtgeraakt. Last.FM mocht materiaal gebruiken van Warner Music, maar Warner Music heeft onlangs afgezien van dit partnerschap met Last.FM

Het gevolg van deze gebeurtenis is het feit dat Last.FM noodzakelijk is om de gehele catalogus van Warner-artiesten te verwijderen die online staan op de website.

Warner Music zou het partnerschap met Last.FM hebben opgezegd vanwege het feit dat Warner Music het niet eens was met de geldstroom tussen beide partijen. Warner Music wilde namelijk meer geld zien van het CBS. Het CBS is een mediaconglomeraat en is op dit moment de huidige eigenaar van Last.FM. Ook was Warner Music niet te spreken over het feit dat de "premium" abbonementsdienst van Last.FM nog steeds niet van de grond is gekomen en dus nog steeds niet toegankelijk is voor het "grote" publiek.

Voor Last.FM is de beëindiging van het partnerschap met Warner Music een redelijk groot verlies. Er zijn namelijk niet veel muziekdiensten die hun steun krijgen van de vier grote labels. Warner Music is nu bezig met het aanbieden van zijn muziek op Imeem en MySpace Music, de concurrenten van Last.FM.