1 min

Tags in dit artikel

, ,

Volgens het magazine Fortune heeft Microsoft 200 miljoen dollar in Windows-advertenties voor dit jaar gepompt.

Dit is opmerkelijk omdat normaliter door Microsoft in jaren waarin geen nieuwe Windows-versie verschijnt het advertentiebudget niet verhoogd wordt. Het bedrag lijkt dan ook een extraatje voor de 300 miljoen dollar die het bedrijf al investeerde in advertentiebedrijf Crispin Porter + Bogusky voor een beter imago van Microsoft.

Ook is het mogelijk dat Microsoft met de 200 miljoen dollar het imago van Windows Vista wil verbeteren. Gebruikers hadden namelijk hoge verwachtingen van dat besturingssysteem en mede dankzij Apples Get a mac-campagne is Windows Vista het slachtoffer geworden van een negatief imago wat mogelijk de verkopen drukt.

Het makeoverplan van Microsoft door Crispin Porter + Bogusky staat op dit moment bekend onder de codenaam ‘FTP168’, waar FTP staat voor Free the People. Tevens is Microsoft van plan om de komende achttien maanden Windows, Windows Mobile en Windows Live meer onder de aandacht te brengen.

De plannen voor de campagne voor Windows 7 beginnen ook al bekend te worden. Microsoft wil Windows 7, de nieuwe Windows Mobile-versie en Windows Live promoten als aspecten van hetzelfde. Dit hangt samen met de plannen van Windows 7 en Windows Live, beide gaan namelijk beter met elkaar samenwerken.