2min

Tags in dit artikel

, , ,

Tieners zijn mogelijk niet zo geïnteresseerd in advertenties voor belminuten als eerst gedacht werd. Volgens een recent onderzoek van comScore hebben tieners een hekel aan advertenties om mee te bellen, chatten en sms’en.

Omdat de rekening van veel tieners betaald wordt door de ouders, is het volgens comScore zo dat tieners een stuk minder geïnteresseerd zijn in advertenties die voor gratis belminuten zorgen. Zij zouden deze mogelijk als irritant kunnen ervaren, zo luidt het onderzoek.

Deze informatie werd gepresenteerd door Jen Wu, marketinganalist van comScore die informatie had verzameld van onder meer M:Metrics, MediaMetrix en VideoMetri. Zij vertelde verder dat, hoewel tieners vaak vroeg nieuwe producten aanschaffen, ze gelimiteerd worden door het financieel plan. Bijna zeventig procent zit aan prepaid vast en twintig procent krijgt het beltegoed van de ouders.

"Ze willen mogelijk wel games en beltonen downloaden, of fotoberichten verzenden, maar ze moeten vaak eerst toestemming aan hun ouders vragen," aldus Wu. Ze vertelde ook dat tieners er niet van houden om gestoord te worden door veel advertenties. "Sms’en is een korte, makkelijke vorm van communicatie, maar dat zou niet meer zo zijn als er telkens advertenties bekeken moeten worden."

Ook ontdekte Wu dat veel telefoons van tieners niet state-of-the-art zijn, en dat ze vaak niet meer kunnen dan sms’en en bellen. De populairste telefoon onder jongeren in de Verenigde Staten is de Motorola RAZR V3m, aangeschaft door 500.000 tieners, die niet de hoogste snelheden haalt in internetten en ook geen grote hoeveelheid opslag heeft.

Als laatste gelooft Wu ook dat tieners vaak gewaarschuwd zijn door hun ouders om uit te kijken voor spam en onlineadvertenties omdat deze mogelijk gevaarlijk zijn. Dit zou ook zorgen voor minder interesse.