1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

De komst van de iPhone heeft bij T-Mobile voor veel nieuwe klanten gezorgd. Dit succes heeft echter ook zijn nadelen. T-Mobile maakte namelijk in het derde kwartaal minder winst.

In totaal heeft T-Mobile met de verkoop van de iPhone 60.000 klanten meer gekregen. Dit is goed voor het klantenbestand. Dat steeg namelijk van 5,28 miljoen naar 5,33 miljoen klanten. Het bedrijf zag de winst daarentegen dalen.

De reden voor de winstdaling heeft te maken met de wervingskosten. Dit zijn de kosten die T-Mobile maakt om een telefoon aan de man te brengen. Voorheen lagen deze kosten op 91 euro per klant, bij de iPhone is dit echter gestegen naar 122 euro de man. Dit is een van de redenen voor de winstdaling. Een andere reden is de overname van Orange. Door de hoge uitgaven die hierbij kwamen is de winst ook gedaald.

In het tweede kwartaal presenteerde T-Mobile nog 114 euro winst. Dit is in het derde kwartaal met 23 miljoen euro gedaald naar 91 miljoen euro.