1 min

Tags in dit artikel

, ,

Verscheidene gebruikers melden problemen te hebben met de Barracude 7200.1 1- en 1,5TB-schijven van Seagate. Seagate erkent het probleem en zegt een oplossing te hebben.

Dankzij de fout kan het voorkomen dat tijdens een data-overdracht de harde schijf simpelweg bevriest. Vooral schijven met typenummer ST31000340AS en firmwareversie SD15 zouden last van het probleem hebben dat soms al na drie maanden na aanschaf optreedt. Het advocatenkantoor Kabatek, Brown and Kellner LLP overweegt mogelijk Seagate vanwege dit probleem voor de rechter te slepen, maar is op dit moment nog problemen aan het inventariseren.

Echter meldt Seagate nu dat het probleem is geïdentificeerd en is verholpen in een nieuwe firmware-update. Tevens zou het probleem ook kunnen optreden bij de DiamondMax 22- en Barracuda ES.2 SATA- en SV35-schijven. Gebruikers kunnen op deze pagina bekijken of hun harde schijf getroffen is.

Naast de firmware-update zal het bedrijf ook datahersteltools leveren voor klanten wier data verloren is gegaan, hoewel Seagate zelf niet gelooft dat data dankzij de fout verloren kan zijn gegaan.