1 min

Tags in dit artikel

, ,

De Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) heeft T-Mobile een boete opgelegd van 30.000 euro, naast T-Mobile krijgt ook KPN een boete van 60.000 euro. De reden voor deze boetes zouden onduidelijke meldingen over de tarieven aan mobiele prepaidklanten zijn. Dit werd woensdag bekendgemaakt door de toezichthouder.

KPN en T-Mobile meldden voor een oproep naar een betaald informatienummer dat er naast het minuuttarief ook kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon in rekening worden gebracht. KPN en T-Mobile brachten altijd hun prepaidklanten een vast minuuttarief in rekening ongeacht welk nummer de consument opbelde. Bij KPN was dit 1,30 euro en bij T-Mobile was dit 1,10 euro.


OPTA zegt hierover: "Dit is onduidelijk voor de consument. Als een telecombedrijf een vast tarief factureert, dan moet hij dit concrete tarief ook melden. Dan is het duidelijk voor de consument wat hij exact betaalt voor elke minuut dat hij belt met zo’n nummer."

KPN heeft inmiddels hun tariefmelding aangepast en T-Mobile hun methode van facturering.