1 min

De Amerikaanse advertentiewebsite Groupon heeft het afgelopen jaar een ongekende groei doorgemaakt en bestuursvoorzitter Andrew Mason belooft een nog grotere groei in 2011. Dit blijkt uit een interne memo die zakenkrant The Wall Street Journal in handen kreeg.

Groupon zag de omzet van 22 miljoen dollar in 2009 stijgen naar maar liefst 760 miljoen dollar in 2010. Daarnaast steeg het ledenbestand van 3 miljoen naar 50 miljoen gebruikers en groeide het aantal werknemers van 120 naar 4000 in 2010. Begin dit jaar haalde Groupon zo’n één miljard dollar op bij private investeerders en gaat mogelijk later dit jaar nog naar de beurs.

Groupon werd opgericht in 2008 en biedt haar klanten dagelijks via e-mail kortingsbonnen aan voor onder meer restaurants, kledingzaken en pretparken. Deze bonnen bieden haar klanten een korting van 50 tot 70 procent aan met de enige voorwaarden dat er genoeg klanten meedoen. De deelnemende bedrijven betalen vervolgens een commissie van 30 tot 50 procent aan Groupon. Het Amerikaanse bedrijf wil voor het einde van dit jaar haar ledenbestand hebben vergroot tot 150 miljoen leden.