1 min

Tags in dit artikel

,

Het gaat al geruime tijd niet goed met één van de grootste mobiele telefoon fabrikanten ter wereld. Om het tij te keren heeft Nokia besloten het mes te zetten in de prijzen voor de Nokia-smartphones in Europa.

Beter laat dan nooit, moeten ze gedacht hebben bij Nokia. Het bedrijf draait nog aardig mee in de wondere wereld van de mobiele telefoons maar heeft al meermaals de boot gemist in het hogere (veelal smartphone) segment. Nokia probeert nu nieuwe klanten te trekken door de prijzen van onder andere de N8, C7 en E6 met ongeveer 15% te laten zakken. Ook andere, goedkopere, modellen kunnen een significante (maar kleinere) prijsdaling verwachten.

15% is wellicht niet zoveel voor de consument, maar gezien de toenemende concurrentiestrijd met onder andere Android- en iOS-telefoons heeft Nokia weinig keuze. Als reactie op dit nieuws daalde het aandeel van het Finse merk met 2%. Analisten bij Gartner zijn van meningen dat Nokia ook op de oudere modellen flinke kortingen moet gaan geven en nieuwe modellen zeer agressief in de markt moet positioneren.