1 min

Tags in dit artikel

,

Op 30 november organiseert de online muziekdienst Spotify een mysterieus evenement. Wat er zal gebeuren of gepresenteerd zal worden is onbekend.

Diverse redacties kregen deze week een uitnodiging van Spotify in hun inbox. Daarop schreef de muziekdienst dat het volgende week, op woensdag 30 november om precies te zijn, een evenement organiseert. "What’s next for Spotify?" staat met koeienletters boven de uitnodiging.

Wat er precies die dag zal plaatsvinden is onbekend. Wellicht dat het een strategie is om redacteuren en anders geïnteresseerden nieuwsgierig te maken en naar het evenement te leiden. CEO Daniel Ek en "een stuk of twee speciale gasten" zullen aanwezig zijn. Wie dit zijn is eveneens onbekend.

Eén ding is zeker: het internetbedrijf introduceert geen nieuw logo. Dat blijkt wel uit de uitnodiging. Verder zijn er diverse albumcovers te zien op de voorkant. Volgende week weten we meer te vertellen over het evenement.

Het is voor Spotify te hopen dat het met een nieuw product op de markt komt, of aanvullende diensten aanbiedt. Gisteren schreef Techzine dat 200 platenmaatschappijen de samenwerking met streamingdiensten als Spotify zullen gaan opzeggen. Volgens hen zorgt de streamingdienst ervoor dat consumenten steeds minder albums, singles en MP3-bestanden kopen. Om geen dief van hun eigen portemonnee te zijn hebben de platenmaatschappijen besloten om de samenwerking met muziekdiensten zoals Spotify, Napster en Simfy op te zeggen.