1 min

Tags in dit artikel

, , , , ,

Dat de lancering van nieuwe populaire producten neveneffecten kan hebben mag inmiddels duidelijk zijn, zo blijkt nu ook bij AT&T. Door de lancering van de nieuwe iPad wist de Amerikaanse provider het eigen verkooprecord te breken. Behalve Apple profiteert dus ook AT&T van de nieuwe iPad.

Waar Apple niet beschaamd is om te melden dat het goed gaat met de verkoop van de nieuwe tablet geldt dit ook voor de providers die een dataplan aanbieden voor de iPad. Zo meldt de Amerikaanse provider AT&T vandaag trots dat zij haar persoonlijke verkooprecord op één dag heeft verbroken met de lancering van de nieuwe iPad. "Op vrijdag 16 maart heeft AT&T een nieuw record gevestigd met de verkoop en activatie van iPads in één dag. Dit laat zien dat er een grote vraag is naar de nieuwe iPad op het grootste 4G-netwerk van het land, wat voor bijna 250 miljoen mensen beschikbaar is.", aldus AT&T.

Analisten verwacht dat concurrent Verizon niet lang zal wachten met een vergelijkbaar persbericht. Net als AT&T biedt ook Verizon een dataplan aan in combinatie met de nieuwe iPad. Naast AT&T verkondigde Apple ook een persoonlijk record. Ondanks dat de rijen voor de winkels korter waren verkocht Apple op de dag van de release drie miljoen exemplaren.