1 min

T-Mobile Nederland heeft in het eerste kwartaal van 2012 het klantenbestand zien stijgen, ondanks het dalende aantal prepaidklanten. De omzet viel nagenoeg gelijk uit met dat van een jaar eerder, maar dankzij bezuinigingen kwam het op een winst van 115 miljoen euro.

Dat maakt T-Mobile Nederland in een persbericht bekend. Het telecombedrijf kwam tot een omzet van 421 miljoen euro over de eerste drie maanden van 2012, wat 1 procent meer is dan in het eerste kwartaal van 2011. De EBITDA, het resultaat voor aftrek van rentebetalingen, afschrijvingen en belasting, kwam uit op 115 miljoen euro. Dit is een stijging van 40 procent tot over het eerste kwartaal van 2011. Het verschil is op te maken uit vorig jaar gedane eenmalige kosten en eerdere kostenbesparingen, welke nu zijn vruchten hebben afgeworpen.

In dezelfde periode maakte ook het totale klantenbestand een groei door, met 3 procent tegenover een jaar eerder naar 4,9 miljoen. Het aantal prepaidklanten daalde met 3 procent, maar de telco wist 7 procent meer klanten met een abonnement aan zich te binden.