1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Samsung heeft een nieuwe overname afgerond. Dit keer werd de muziek- en streamingdienst mSpot ingelijfd door de fabrikant. Samsung zou hiermee haar positie in de markt voor het aanbieden van media willen verbeteren.

In een verklaring laat Samsung namelijk weten dat door middel van het gebruik van de technologie van mSpot de fabrikant de entertainment-ervaring van muziek, video en radio zal gaan verbeteren. De integratie van mSpot’s entertainmentdiensten zal volgens de fabrikant een sleutelwoord worden in de nog aan te kondigen modellen van Samsung. De fabrikant heeft hiervoor een belangrijke speler uitgekozen.

mSpot stelt haar gebruiker namelijk in staat om bijvoorbeeld films te bekijken en streamen op hun smartphone. De dienst heeft hiervoor contracten met filmstudio’s zoals bijvoorbeeld Sony, Disney, Paramount, NBC/Universal, Lionsgate en Warner. Daarnaast levert mSpot tevens een op de cloud gebaseerde muziekdienst en een gepersonaliseerde radiodienst.

Zowel Samsung als mSpot wilden niet los laten hoeveel geld er gemoeid was met de overname. Echter wordt vanuit verschillende bronnen een getal rond de 8,8 miljoen dollar gemeld. Met de overname neemt Samsung de technologie, werknemers, en resources van mSpot over.