2min

Tags in dit artikel

, , ,

Microsoft heeft contracten gesloten met Toyota, Unilever en Samsung Mobile USA voor zijn interactieve advertentiedienst NUads. Kijkers kunnen middels spraak of bewegingen feedback geven op de getoonde advertentie.

NUads is een oude vorm van adverteren in een nieuw jasje. Dankzij Kinect voor Xbox 360 kunnen kijkers interactie hebben met de getoonde televisiereclame. NUads zullen in de herfst van dit jaar hun debuut maken op het Xbox Live-platform.

Ross Honey, general manager van Xbox Live Entertainment and Advertising, zegt dat NUads brengt wat traditionele televisiereclames missen; betrokkenheid. "NUads moet het begin worden van een nieuw tijdperk voor tv-adverteren. We ontwikkelen NUads om nieuw leven te blazen in de standaard 30-seconden spot. Met NUads krijgen merken ‘real-time’ feedback van het publiek", valt te lezen in het persbericht.

In een video toont Microsoft een korte blik op wat voor reclames we van NUads kunnen verwachten. Toyota hergebruikt de campagne welke tijdens Super Bowl XLVI van start ging. Aan deze advertentie is een interactieve laag toegevoegd. Kijkers worden gevraagd wat zij graag opnieuw uitgevonden willen zien. Zij kunnen een reactie geven door middel van gebaren of de stem. Dit geeft Toyota waardevolle feedback voor een volgende campagne.

Ook Unilever brengt interactie in zijn reclame door het stellen van een vraag, waar kijkers met ‘ja’ of ‘nee’ op kunnen antwoorden. Babs Rangaiah van Unilever geeft aan dat zij altijd innovatie hebben gebracht in de manier waarop zij communiceren, waarbij NUads een nieuwe doorbraak kan zijn en de dialoog met de consument aan kan worden gegaan. Rangaiah stelt dat dit pas het topje van de ijsberg is van wat we in de toekomst kunnen verwachten van deze manier van adverteren.