1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Spotify klimt aan boord bij Ford, de twee gaan samenwerken om de automobilist livestreams in de auto aan te bieden. De muzieknoten komen tot de bestuurder via Ford’s nieuwe SYNC Applink-dienst.

De samenwerking wordt vandaag wereldkundig gemaakt door Ford tijdens het Mobile World Congress in Barcelona. De deal met Ford is Spotify’s debuut op vier wielen en onderdeel van een groter geheel waar de autofabrikant aan werkt. Applink verbindt de chauffeur met meerdere regionale apps zoals nieuwsfeeds en lokatiedelers.

De Applink-dienst staat nog in de kinderschoenen, maar door het binden van populaire namen als Spotify wil Ford het product interessanter maken. Dat zou wel eens prima kunnen lukken, met 20 miljoen Spotify-gebruikers wereldwijd.

De terugloop van debutanten op het MWC heeft de organisatie doen besluiten de deuren te openen voor minder traditionele podia. Bedrijven als Ford en General Motors, maar ook Spotify hebben die kans gegrepen om hun stap in het mobiele tijdperk in de schijnwerpers te zetten.