1 min

Microsoft heeft Apple’s iPad opnieuw onder vuur genomen in een reclame. De zoekgigant lanceerde vorige maand ook al een commercial waarin Apple’s tablet op de schop werd genomen.

Vorige maand pakte Microsoft onder andere spraakassistent Siri en het gemis van het eigen Office-pakket aan als mankementen van de iPad. Ditmaal snijdt Microsoft punten als multitasking, zoomen en uitbreiding van de opslagcapaciteit aan.

In de video wordt de iPad tegenover de Dell XPS 10 (review) gezet. De tablet van Dell draait op Windows RT en Microsoft laat in de video zien wat je wel met de XPS 10 kan doen terwijl dat bij de iPad onmogelijk is. Opnieuw wordt met behulp van de stem van Siri toelichting gegeven.

Nadat zaken als zoomen op het hoofdscherm, het ontbreken van ondersteuning voor SD-kaarten en beperkte multitaskingmogelijkheden worden behandeld, eindigt de reclame met de prijs van de producten: 599 dollar voor de iPad, 399 dollar voor de XPS 10. Het gaat hier dan wel om een tijdelijke aanbieding.