2min

Tags in dit artikel

, , ,

Google heeft gereageerd op de Scroogled-merchandise die Microsoft aanbiedt. De zoekgigant geeft aan dat de stap van Microsoft naar draagbare producten geen verrassing is, omdat de competitie op deze draagbare-markt steeds heftiger wordt.

Gisteren wisten we al te melden dat Microsoft anti-Google merchandise aanbiedt via de Online Store. Via de website is het mogelijk om onder andere petjes, T-shirts en mokken te kopen die mensen waarschuwen voor Google’s praktijken. Dit gebeurt met de samentrekking van Google en screwed; Scroogled.


Met Scroogled bedoelt Microsoft dat gebruikers van Google-diensten bij alles wat ze doen in de gaten worden gehouden door de zoekgigant. Met de gegevens die Google verzamelt, worden de advertenties aangepast op de dingen die de gebruiker op het internet heeft gedaan. Microsoft geeft aan dat het bedrijf, in tegenstelling tot Google, wel respect heeft voor de privacy van de gebruikers.

Een nieuw onderdeel van Microsoft’s anti-Google campagne is de merchandise die via de het bedrijf te koop is. Op de merchandise staan anti-Google teksten gedrukt. Inmiddels is Google ook bekend met de merchandise en heeft het bedrijf formeel gereageerd op de merchandise: "Microsoft’s laatste onderneming komt niet als een verrassing; de competitie in de draagbare-markt is steeds heftiger aan het worden."

Met de uitspraak doelt Google op de markt van op-het-lichaam draagbare apparaten. Terwijl Samsung de Galaxy Gear heeft uitgebracht en Google ondertussen bezig is met de Google Glass, heeft Microsoft nog niks bekendgemaakt over het toetreden in deze markt. Google duidt de merchandise gekscherend aan als Microsoft’s antwoord op Galaxy Gear en Google Glass.

Hoewel Google niet erg geïntimideerd overkomt in de reactie, werkt de campagne van Microsoft wel. Vooral mensen die het technologienieuws bijhouden zijn van mening dat Google af en toe te makkelijk omgaat met privégegevens van gebruikers. Toch zijn er ook genoeg mensen die hun wenkbrauwen zullen optrekken bij de merchandise die Microsoft nu verkoopt.