1 min

KPN heeft bekendgemaakt dat de strategie van de afgelopen jaren grotendeels zal worden doorgetrokken in de komende jaren. KPN wil de kosten de komende jaren verder verlagen, het probeert dit te bereiken door het bedrijf eenvoudiger en dus efficiënter te maken. Tegelijk wil het de klanttevredenheid verbeteren en blijft het investeren in zijn netwerken, want de vraag naar meer data blijft de komende jaren groeien.

Om de vraag naar data de komende jaren aan te kunnen en klanten tevreden te houden blijven KPN investeren in zijn netwerken. Zo wil KPN de glasvezeldekking verder gaan uitbreiden, inmiddels kunnen ruim 2 miljoen huishoudens in Nederland gebruik maken van KPN-glasvezel, maar dat is nog lang niet voldoende. De bedoeling is dat dit aantal in de komende jaren weer fors gaat stijgen. Ook blijft KPN investeringen doen in het kopernetwerk om de kwaliteit en de snelheid van deze verbindingen te verbeteren.

Deze netwerken geven KPN uiteindelijk de basis voor de bedrijfsvoering. Alle diensten die KPN tegenwoordig aanbiedt zijn afhankelijk van de netwerken van het bedrijf.

Om de aandeelhouders tevreden te houden, het bedrijf gezonder te maken en de winst te verhogen blijft er ook een focus op het vereenvoudigen van de organisatie, door de onderneming efficiënter te maken hoopt KPN de komende jaren nog honderden miljoenen euro’s te kunnen besparen.