Gisteren maakte Facebook in New York bekend dat men komt met een eigen advertentiestrategie. Deze moet ervoor zorgen dat er optimale opbrengsten uit de advertenties gehaald worden. Voor deze nieuwe strategie wordt gebruik gemaakt van drie soorten advertenties.

Ten eerste maakte Facebook de zogenaamde Social Ads bekend. Deze advertentiemethode houdt zich vooral bezig met de gebruikersprofielen van Facebook. Ten tweede zal Facebook gebruik gaan maken van Beacon, daar staan de feeds van Facebook centraal. De advertenties worden dan via de feeds van Facebook verspreid. Tot slot komt Facebook met Insight, de laatste en ook meest uitgebreide methode.

Insight kijkt naar persoonlijke gegevens van de gebruiker. Deze heeft de gebruiker ingevoerd in zijn of haar profiel. Zo krijgt de gebruiker advertenties die te maken hebben met dingen uit hun eigen omgeving, politieke voorkeuren of andere persoonlijke interesse.

Gebruikers kunnen, net zoals bij Hyves, hun favorieten merken in het profiel weergeven. Deze optie wordt ook weer gebruikt om advertenties aan andere gebruikers te koppelen. Zo krijgen gebruikers altijd voor hun interessante advertenties.

De directeur van Facebook hoopt dat gebruikers advertenties gaan aanbevelen aan vrienden waardoor ze meer op zullen leveren. Facebook zal de nieuwe advertentiestrategie "Facebook Ads" gaan noemen.