1 min

Tags in dit artikel

, ,

Facebook komt met een eigen variant op Groupon en LivingSocial. Met Facebook Deals kan je interessante aanbiedingen met je vrienden delen. Voorlopig zal de dienst alleen nog in vijf grote steden in de Verenigde Staten worden uitgerold.

Met Facebook Deals krijgen gebruikers kortingen op bijvoorbeeld evenementen, concerten en uitjes. De kortingen die Deals geeft kunnen gedeeld worden met vrienden via e-mail en het prikbord. Volgens Facebook moet vooral dat laatste de kracht worden van Deals ten opzichte van andere soortgelijke diensten. Aan Deals zal het eveneens nieuwe Credits worden toegevoegd. Hiermee kunnen naast een betaling van een Deal, ook uitbreidingen van spellen en het huren van een film worden betaald.

Met de komst van deze twee diensten wil Facebook zich vestigen als een grote speler op deze, voor Facebook nieuwe, markten. Naast Credits en Deals komt Facebook ook met een uitbreiding op de Like-button. De "Vind ik leuk"-knop vierde vorige week zijn eerste verjaardag en krijgt nu een aanvulling in de vorm van de Send-knop. Deze knop gaat het mogelijk maken om een link te delen met een specifieke groep vrienden in plaats van al je vrienden, zoals de Like-knop dit doet.