1 min

Tags in dit artikel

, ,

Het blijkt dat, ondanks de positieve berichten van Google zelf, het sociale netwerk Google+ niet zo goed loopt als verwacht. Zo zou ruim 60 procent van de leden na aanmelding niet of nauwelijks terugkeren naar de website. Het ledenaantal groeit dan wel gestaag, maar actief blijven de leden niet.

Volgens enkele webanalisten zijn de inactiviteits problemen te wijten aan het feit dat Google+ teveel op Facebook lijkt en zich nauwelijks onderscheid. Ondanks dat Google haar best doet om al haar diensten aan elkaar te koppelen en de gebruikerservaring voorop te stellen met toevoegingen als bijvoorbeeld de +1-button lijkt dit nog geen vruchten af te werpen.

Uit onderzoek blijkt dat maar liefste 60 procent zich nog maar nauwelijks vertoond op het sociale netwerk na aanmelding. Bij de opening op twintig september leek het erop dat Google+ een goede kans van slagen had maar nu de wind weer is gaan liggen en het nieuwe er af is lijkt het succes uit te blijven. Echter moet er wel in het achterhoofd gehouden worden dat Rome ook niet in een nacht is gebouwd en veel gebruikers nog vastklampen aan bijvoorbeeld Facebook omdat er veel van hun vrienden ontbreken op Google+.

Google moet dus op een of andere manier mensen zover krijgen dat ze meer voor Google+ gaan kiezen dan voor Facebook. Iets wat enorm moeilijk zal zijn om voor elkaar te krijgen.