1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

De Nederlandse bierbrouwer Heineken is een samenwerking aangegaan met Facebook, Heineken gaat grote marketingcampagnes inzetten op Facebook.

In deze samenwerking zal Facebook de bierbrouwer voorzien van een marketingplaform wat volgens Facebook miljoenen mensen zal bereiken. Heineken zou hiervoor een stevig bedrag hebben mogen aftikken. Details over de cijfers zijn echter niet bekend gemaakt. Eveneens werden er weinig details over de precieze inhoud van de samenwerking vrijgegeven. Ter indicatie kunnen we een deal van Facebook eerder dit jaar erbij pakken. Toen sloot het sociale media platform een deal af met Diageo, voor deze soortgelijke samenwerking moest Diageo toen tien miljoen dollar afrekenen.

Commercieel directeur Alexis Nassard van Heineken stelt dat deze samenwerking met Facebook van groot belang is. Volgens Nassard maken steeds meer mensen gebruik van sociale media en het is daarom dan ook belangrijk dat Heineken door ook goed op vertegenwoordigd is. Momenteel heeft Heineken al ruim 4,6 miljoen fans op Facebook.

De samenwerking van Heineken met Facebook is niet de eerste samenwerking met een groot bedrijf. Eerder ging Heineken namelijk ook al een samenwerking aan met Google. Heineken heeft jaarlijks een budget van ongeveer 85 miljoen euro wat het bedrijf besteed aan digitale marketing.