1 min

Klanten van Telfort hebben al de hele dag problemen met hun internetverbinding. Dit beperkt zich niet tot een geografisch gebied: klanten uit het hele land klagen via Twitter over de storing.

Aanvankelijk ging het om een storing MMS-berichten, zo liet Telfort vanmorgen op de onderhoudspagina weten. Via een update liet de provider weten dat gebruikers nog steeds hinder kunnen ondervinden van mobiel internet. "Het oplossen van de storing heeft onze hoogste prioriteit. Wij werken hier hard aan" laat Telfort weten.

Over de precieze oorzaak en omvang van de storing is niets bekend. Via Twitter druppelen klachten over de storing al de hele dag binnen. Telfort maakt gebruik van het netwerk van KPN. Klanten van KPN en andere dochterondernemingen zoals Hi en Simyo maken daar eveneens gebruik van, maar zij ondervinden geen hinder van de storing.

Telfort is niet de enige provider die recentelijk met een storing te maken heeft gehad. Eind oktober had moederbedrijf KPN een storing in het netwerk voor mobiel internetten. Half oktober kampte Research In Motion (RIM) met een wereldwijde storing die BlackBerry-klanten en onze nieuwsredactie drie dagen in zijn greep hield.

Update

De eerste Telfort-klanten laten via Twitter weten dat de storing verholpen is en zij gewoon weer kunnen internetten. De eerste berichten kwamen rond de klok van half 5 binnen.

Andere gebruikers zeggen dat het in- en uitschakelen van de vliegtuigmodus voor hen de oplossing van het probleem was.