1 min

Voor een bedrijfspagina op Twitter moet flink worden betaald, de minimale inleg is 25.000 dollar. Daarvoor mag het bedrijf gebruik maken van een eigen logo en mag het Tweets versturen die wat langer bovenaan blijven staan.

Dit heeft het vakblad AdAge afgelopen vrijdag onthuld. Twitter zal deze week de nieuwe bedrijfspagina’s onthullen met de eerste bedrijven die er gebruik van maken, zoals Coca-Cola, Disney, Nike, en Pepsi. De Tweets die de bedrijven versturen die enige tijd bovenaan blijven staan kunnen ook een foto of video bevatten met een reclame boodschap.

Tot op heden zouden 21 adverteerders zijn overgaan tot het afnemen van een betaalde bedrijfspagina bij Twitter. Twitter hoopt in 2013 voor minimaal 400 miljoen dollar aan reclame inkomsten te verkopen. Afgelopen jaar bleef het bedrijf steken op 139 miljoen dollar.

Het is in elk geval duidelijk dat een bedrijfspagina voor het MKB niet erg interessant is. Daarnaast is het ook de vraag wat de exacte voorwaarden zijn, zo is het nog maar de vraag hoeveel ‘advertentie’ Tweets een bedrijf mag versturen voor 25.000 dollar. Ook is het nog onduidelijk hoeveel verkeer zo’n ‘advertentie’ Tweet oplevert en hoe vaak er naar gekeken wordt.