1 min

Tags in dit artikel

,

Het Nederlandse bedrijf Gleefy heeft een Facebook-applicatie ontwikkeld waarmee het makkelijk wordt om een dagje uit te regelen, dankzij een slimme combinatie van features. De applicatie heeft dezelfde naam als het bedrijf meegekregen en wordt vandaag officieel gelanceerd. Gleefy is ontwikkeld door drie net afgestudeerde studenten die een Master volgden op de Universiteit van Utrecht en de Erasmus Universiteit.

Middels de Facebook-applicatie Gleefy is het mogelijk om een dagje uit te organiseren dankzij een combinatie van features. Zo kunnen gebruikers andere Facebook-gebruikers uitnodigen en vervolgens een overzicht krijgen van beschikbare uitstapjes. Overigens is het met Gleefy ook mogelijk om mensen zonder Facebook-account uit te nodigen. Als er eenmaal een keuze is gemaakt voor een dagje uit, is het mogelijk om gebruik te maken van een datumplanner waarmee verschillende gebruikers kunnen aangeven wanneer ze beschikbaar zijn.

Als ook de keuze voor een datum is gemaakt, moet men overgaan op het betalen van het uitstapje, wat via iDEAL kan worden afgehandeld. Gleefy voert aan dat door het vooraf betalen niet meer nodig is om grote bedragen onderling voor te moeten schieten. Zo neemt Gleefy in dit opzicht een ergernis weg. Na het betalen krijgen de gebruikers direct een toegangsbewijs.

Gleefy heeft inmiddels een aantal partnerschappen afgesloten. Onder de betrokken bedrijven vindt men onder andere Walibi, SnowWorld, Attractiepark Slagharen, Avonturenpark Hellendoorn, Traffic Control, Bleekemolens Race Planet en Dutch Water Dreams.