1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Uit een jaarlijks onderzoek van LinkedIn blijkt dat leden van het sociale netwerk zichzelf vooral als verantwoordelijk kwalificeren. Het woord wordt maar liefst tweemaal zoveel gebruikt als strategisch, dat als tweede eindigde op de lijst. De trend is wereldwijd terug te zien in het Buzzwords-onderzoek.

Elk jaar maakt zakelijk sociaal netwerk LinkedIn een lijst met woorden die vaak gebruikt worden in de profielen van gebruikers. Vorig jaar stond creatief nog op de eerste plaats en wellicht hebben de gebruikers zich daar wat van aangetrokken, want dit jaar staat die term wereldwijd gezien op de derde positie.

LinkedIn onderzocht 16 landen en Nederland was er daar één van. Nederlanders sluiten aan bij de wereldwijde trend dat ze zichzelf verantwoordelijk vinden, gevolgd door strategisch en expert. Opvallend is dat de term duurzaam alleen in de toptien van Nederlanders voorkomt.

LinkedIn geeft zijn leden ook tips voor een beter profiel. Gebruikers moeten de woorden verbinden aan werkelijke resultaten om ervoor te zorgen dat de beweringen ook gewogen kunnen worden. Ook wordt aangeraden om ervoor te zorgen dat andere (gewaardeerde) gebruikers je aanraden voor bepaalde eigenschappen.

Wereldwijd ziet de toptien er als volgt uit: Verantwoordelijk, strategisch, creatief, effectief, geduldig, expert, organisatorisch, gedreven, innovatief en analytisch. Er wordt helaas geen toptien per land bekendgemaakt.