1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Het Nederlandse onderzoeksbureau Multiscope heeft onderzoek gedaan onder Nederlandse internetgebruikers en daaruit blijkt dat gebruikers ongeveer één uur per dag besteden aan Facebook. Onder de Nederlanders is Facebook veruit het populairste sociale netwerk, gevolgd door YouTube, Twitter, LinkedIn en tot slot Google+.

Multiscope deed een onderzoek onder 8.500 Nederlandse internetgebruikers, hiervan liet 94 procent weten bekend te zijn met Facebook. Met YouTube, de nummer 2 was 82 procent bekend. Twitter, LinkedIn en Google+ zijn ook bekend bij een meerderheid van de Nederlandse internetgebruikers met respectievelijk, 79, 74 en 54 procent.

Als wordt gekeken naar het gebruik van de sociale netwerken, dan staat Facebook opnieuw bovenaan, 73 procent van de internetgebruikers geeft aan gebruik te maken van Facebook. LinkedIn volgt volgens het onderzoek op de tweede plaats met 33 procent. Twitter is derde met 24 procent, waarvan 21 procent zegt zijn accounts ook actief te gebruiken.

Slechts 10 procent zegt ook een Google+ profiel te hebben, maar dit cijfer oogt wat laag en waarschijnlijk klopt dit ook niet helemaal, omdat veel gebruikers van Google automatisch een profiel op Google+ hebben gekregen, alleen zijn ze zich hier waarschijnlijk niet van bewust.

Geen enkele Nederlander heeft nog een Hyves-profiel, dit omdat het Nederlandse sociale netwerk zijn deuren recent heeft gesloten en verder is gegaan als gamesite.