2min

Omdat het Barneveldse internetbedrijf Terrazur voor zichzelf en de collega internetbedrijven een missie zag in relatie tot vinden en gevonden worden, werd al vanaf 1996 gebouwd aan de NL-bedrijvengids, waarvan op dit moment de nieuwste versie actief wordt gepromoot.

"Omdat de missie van Terrazur is om een schakel te zijn tussen de wensen en behoeften van ondernemers en de realistische ICT-oplossingen die mogelijk zijn, hebben we er veel "vrije" tijd aan besteed om juist deze schakel tussen zoeken en gevonden worden te maken en uit te testen", laat Terrazur weten in een breed verspreid bericht rondom de promotie van de nieuwste versie van haar bedrijvengids op NL-bedrijvengids.com.
Uitgangspunt bij de ontwikkeling was steeds, dat de techniek het enerzijds aan bedrijven mogelijk moest maken om zelf de voor het eigen bedrijf belangrijk geachte gegevens handig en gebruikersvriendelijk te kunnen onderhouden en anderzijds ook aan de vindkant snelheid en uitgebreide, maar toch niet ingewikkelde mogelijkheden aan elkaar te koppelen. Vanaf 1996 is er aan de NL-bedrijvengids gewerkt.

Zowel aan de techniek (het is de snelste Nederlandse online bedrijvengids en kan zich zowel qua snelheid als relevante gegevens meten met de wereldwijd meest gebruikte zoekmachine Google), als aan de content (ruim twintig internetbedrijven hebben er vanaf maart 2000 aan bijgedragen, dat inmiddels ruim 550.000 bedrijven met hun NAW-gegevens zijn opgenomen), als aan het concept (vanaf februari 2001 is er ruim anderhalf jaar gepilot). Terrazur is heel trots op het resultaat en benieuwd naar de mening van gebruikers.

"Om de drempels voor het gebruik zo laag mogelijk te maken, hebben we echt alles uit de kast gehaald," aldus Terrazur. Opvallendste zaken zijn daarbij, dat de alleen op internet beschikbare gids uitgebreide mogelijkheden biedt als het zelf opgeven van meer dan twintig zoekwoorden en een bedrijfsprofiel, terwijl voor al die diensten geen kosten worden berekend.