1 min

Tags in dit artikel

, ,

AltaVista, wereldwijd aanbieder van online zoekdiensten, lanceert vandaag een aantal nieuwe mogelijkheden op de Nederlandse website www.altavista.nl en het internationale www.av.com. De toevoegingen aan de zoekmachine zijn het resultaat van onderzoek van AltaVista onder haar gebruikers. Daaruit blijkt de behoefte aan vermindering van gemanipuleerde zoekresultaten, uitgebreide zoekmogelijkheden en actuele resultaten.

Nieuwe zoekfunctionaliteiten op http://www.altavista.nl zijn:

  • Dagelijkse verversing van 50 procent van de getoonde resultaten
  • Verwijderen van pop-up advertenties
  • Filter voor websites die zoekresultaten manipuleren en voor dubbele websites
  • Zoekfunctie voor PDF-bestanden
  • Toevoeging van ‘geavanceerd zoeken’ en ‘zoeken verfijnen’

"In de afgelopen zes maanden hebben we onderzocht wat gebruikers van een zoekmachine verwachten. Gebaseerd op de onderzoeksresultaten hebben we grote stappen gemaakt om er voor te zorgen dat AltaVista de beste zoekresultaten levert. Onze nieuwe website is gericht op verbeteringen die een directe impact hebben op de effectiviteit van zoekopdrachten van internetgebruikers" aldus Jim Barnett, CEO van AltaVista Company. Tegelijk met de nieuwe zoekmogelijkheden introduceert AltaVista een nieuw logo en een overzichtelijk ontwerp van de homepage.