1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Online uitgever Salon Media Group heeft een ongewoon advertentieprogramma geïntroduceerd in een poging te overleven. Lezers die door de commercials heen bladeren krijgen gratis toegang tot de betaalde content van de site. Abonnees betalen hiervoor een jaarlijks bedrag variërend van 18,50 dollar tot dertig dollar.

Mercedes-Benz ‘sponsort’ abonnees die door de vier paginas tellende commercial van de Mercedes’ E-class sedan heen bladeren met een 12-uur durende gratis toegang tot de betaalde content van Salon. Bezoekers kunnen gratis uren sparen door op andere dagen door andere advertenties heen te bladeren. Salon is hiervoor op zoek naar nieuwe sponsors.

Ongeveer tachtig procent van de content op Salon.com is gratis toegankelijk. Voor de overige twintig procent moet betaald worden. Volgens de online uitgever is het aantal betalende klanten gering. Door het nieuwe advertentieprogramma hoopt Salon lezers te laten zien wat ze missen door zich niet te abonneren op de betaald content. De uitgever hoopt op die manier extra betalende lezers te trekken.