1 min

Tags in dit artikel

, , ,

De Japanse telecomgigant NTT DoCoMo heeft drie miljoen cameratelefoontjes verkocht sinds de lancering van de dienst in juni dit jaar. In Japan is sprake van een trend. Maar liefst zeven procent van de 42 miljoen DoCoMo-abonnees is in het bezit van een dergelijk toestel. Met de nieuwe technologie kunnen gebruikers met hun mobiele telefoontjes foto’s maken en deze draadloos via e-mail versturen. In Japan zouden veel mobiele bellers hun huidige toestel willen inruilen voor een cameratelefoon.

Voor de mobieltjesfabrikanten is dit een welkome ontwikkeling, omdat de markt intussen verzadigd begint te raken. Een Japanse industriegroep stelde eerder deze maand dat het aantal nieuwe abonnees voor mobiele diensten nog nooit zo laag is geweest. De groep houdt de statistieken bij sinds 1996. DoCoMo’s kleinere rivaal J-Phone, pionier op het gebied van cameratelefoons, verklaarde vorige maand meer dan zeven miljoen abonnees voor deze toestellen te hebben. Dat komt neer op meer dan de helft van het totale klantenbestand van J-Phone