1 min

Tags in dit artikel

, ,

November 2002 is de beste maand geweest in de geschiedenis van bol.com. Op de drukste dag zijn er 8.000 producten online verkocht. In de vierjarige bestaansgeschiedenis van bol.com zijn er ruim 3 miljoen artikelen in Nederland verzonden. Alleen al in de eerste 10 maanden van dit jaar hebben ruim één miljoen artikelen de weg naar de klant gevonden.

Uit onderzoek is gebleken dat de online consumentenmarkt groeit. In de eerste helft van 2002 is de totale omzet gegroeid naar 445 miljoen euro, een stijging van 86% ten opzichte van een jaar geleden. Ook bij bol.com is deze groei duidelijk merkbaar. Bol.com heeft hierdoor haar leidende positie op de Nederlandse online markt voor boeken, CD’s en films verstevigd.

"We zijn er trots op dat onze verkopen zo sterk zijn toegenomen. Bovendien hebben we de bestellingen ondanks de drukte goed verwerkt: ruim 99% van de Sinterklaasbestellingen is op tijd afgeleverd. Kwaliteit en betrouwbaarheid staan bij ons hoog in het vaandel. Mede hierdoor kopen onze klanten steeds vaker bij ons. Daarnaast was het aanbieden van de beste games en software en de introductie van een cadeau-vind-service een groot succes. We verwachten er dan ook veel van gedurende de kerstverkopen", aldus Daniel Ropers, managing director bol.com Nederland.