1 min

Tags in dit artikel

,

Playboy brengt in de loop van 2004 een Sims-spel voor de PS2, Xbox en pc op de markt. De uitgever van tijdschriften en video’s haakt hiermee in op de groeiende spellenmarkt, zeker ook onder de eigen leden. In het spel kruipt de gamer in de huid van Playboy-baas Hugh Hefner en moet hij proberen het mini-imperium van deze mediamagnaat uit te breiden. Uit intern onderzoek van Playboy bleek dat veel van de lezers over een console beschikken. Gamen blijkt een hot item onder de lezers van Playboy. Afgelopen jaar verkocht Playboy via lezersacties wereldwijd games, goed voor driehonderd miljoen euro aan zijn 3,1 miljoen leden. "Met deze game maken we onze intrede in videogames. Het is voor ons een doorbraak om ons merk te verbinden aan de entertainmentindustrie", aldus Alex Vaickus, brandmanager van Playboy.

Hoewel ontwikkelaar Arush (onder andere bekend van Duke Nukem) kan beschikken over beeldmateriaal en de medewerking van Playboy-bunnies, zal het spel niet al te veel sex bevatten. Het is Playboys bedoeling om de game niet Adult Only (AO) maar Mature (M) door de ESRB te laten waarderen.

"Hoewel in het spel naaktheid zal voorkomen, moet het ook klasse en stijl uitstralen. Het is een sexy spel, geen sexspel", aldus Donald Case, marketing manager van Arush. Playboy en Arush hopen op de komende E3 al het één en ander te kunnen laten zien.