1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Tweederde van de kleine en middelgrote bedrijven karakteriseert de resultaten die met de eigen website zijn geboekt als matig. 8 procent noemt de bereikte resultaten zelfs ronduit slecht. Dat blijkt uit de eindejaarsenquête die in opdracht van Syntens/Nederland gaat Digitaal werd uitgevoerd door Richard Lamb. Slechts 26 procent van de ondervraagden ervoer de resultaten van zijn website als positief of zelfs beter dan verwacht.

Het MKB is gezien die uitkomsten een stuk minder positief over het nut van een website dan een jaar geleden. Destijds zei 1 procent geen resultaat te boeken, terwijl 53 procent de resultaten van zijn website als matig karakteriseerde. 46 procent vond in 2001 de bereikte resultaten positief, tegen 25 procent nu.

Voor 2003 hebben de ondervraagden hun hoop met name gevestigd op breedband. 44 procent verwacht dat breedbandige internetaansluitingen de belangrijkste doorbraak van dit jaar zullen worden. Op nummer twee en drie staan de grootschalige acceptatie van onlinebetaalsystemen (28 procent) en de opkomst van mobile commerce (GPRS, iMode, UMTS), waar 18 procent hoge verwachtingen van heeft.