1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Internetgigant Yahoo denkt de komende drie jaar jaarlijks één miljoen nieuwe abonnees te kunnen verwelkomen. Het internetbedrijf zegt de dot-com crisis definitief achter zich te hebben gelaten. Eind 2001 incasseerde de internetgigant nog een verlies van 92,8 miljoen dollar. Vorig jaar liet het bedrijf al zien op de goede weg terug te zitten met een winst van 42,8 miljoen dollar en een opbrengst van 953,1 miljoen dollar. Yahoo heeft zich tot doel gesteld in 2006 een jaaropbrengst te genereren van 2 miljard dollar.

Om dat doel te bereiken zal Yahoo internetgebruikers ervan moeten overtuigen dat zij gaan betalen voor de aangeboden internetdiensten. Eind 2002 telde Yahoo 2,2 miljoen abonnees, een forse groei vergeleken met de 375.000 die het bedrijf eind 2001 telde. Om meer betalende bezoekers te krijgen zal Yahoo nog meer nieuwe diensten starten zoals een kijkje achter de schermen bij populaire tv-shows zoals ‘American Idol’.