1 min

Tags in dit artikel

Met een nieuwe dienst AOL Communicator wil America Online trouwe klanten aan zich binden. AOL heeft veel abonnees onder jongeren in Amerika, die echter massaal de dienst laten vallen als zij naar de universiteit gaan, waar zij gebruik kunnen maken van de studenteninternetfaciliteiten. AOL test nu in alle stilte zijn nieuwe dienst uit die rond de zomer officieel wordt geïntroduceerd. Het gaat om een verrijkte Instant Messenger-dienst. De gebruikers kunnen naast de gebruikelijke real time chat ook makkelijk e-mail-berichten uitwisselen naar personen die in de ‘vriendenlijst’ staan. Ook fungeert het programma als een gewone e-mail-client, zodat AOL-abonnees niet langer een apart programma hoeven op te starten of hun webmail-client op te starten om te zien of er nieuwe berichten zijn binnengekomen.

Volgens ingewijden benadert AOL Communicator de functionaliteiten van Microsoft Outlook en beschikt bijvoorbeeld over een uitgebreide reeks filters om ongewenste mail te stoppen. America Online heeft 35 miljoen abonnees. Het bedrijf kampt echter al enige tijd met teruglopende belangstelling voor de online-diensten.