2min

Tags in dit artikel

, ,

Klanten van T-Mobile die in het bezit zijn van een SonyEricsson T68i krijgen sinds circa twee weken geen toegang meer tot het netwerk. Volgens T-Mobile doet het probleem zich niet alleen bij hen voor. Ook AT&T in de Verenigde Staten en Orange in Groot-Brittanië zouden hinder ondervinden. SonyEricsson spreekt dit tegen. T-Mobile is na klachten van abonnees een intern onderzoek gestart. Volgens Liselore Stuut, woordvoerster van T-Mobile, is daaruit gebleken dat het niet aan het netwerk of aan de simkaart ligt. "Waarschijnlijk gaat het om een softwareprobleem", aldus Stuut. "We hebben het probleem gemeld bij SonyEricsson en die werken momenteel aan een oplossing."

Technici van SonyEricsson zijn maandag inderdaad bij T-Mobile langsgeweest om de problemen te inventariseren. Volgens een woordvoerder van SonyEricsson doet het probleem zich echter alleen voor bij het netwerk van T-Mobile. "De betreffende toestellen werken wel met een simkaart van andere operators en zelfs in het buitenland zouden de betreffende toestellen het wel doen." SonyEricsson betwijfelt dan ook of het een softwareprobleem betreft. "Het vreemde is dat het probleem zich van de ene op de andere dag heeft voorgedaan."

Overigens gaat de fabrikant van mobiele toestellen ervan uit dat het probleem slechts een kleine groep mobiele bellers treft. "We hebben een aanbod gedaan om niet-werkende telefoons te vervangen, maar tot nu toe slechts enkele ‘weigerende exemplaren’ ontvangen. Niettemin hoopt de fabrikant de oorzaak snel te kunnen achterhalen. Ben heeft de SonyEricsson enige tijd geleden cadeau gedaan aan abonnees die hun abonnement verlengden. Ook volgens Stuut valt het aantal gedupeerden mee. "Abonnees konden uit diverse toestellen kiezen. Bovendien doet het probleem zich niet bij alle T68i-toestellen voor."