1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Reclame via e-mail, of ‘spam’, genereert dit jaar 7,1 miljard dollar aan omzet voor de adverterende Amerikaanse bedrijven, en is daarmee een factor van belang in de Amerikaanse economie. Dit blijkt uit een onderzoeksrapport dat de Amerikaanse Direct Marketing Association (DMA) deze week publiceert. De organisatie wil tegenwicht bieden aan de negatieve publiciteit die spam de laatste weken veroorzaakt. Deze week werd bijvoorbeeld bekend dat dit jaar de helft van alle e-mail in de wereld uit spam bestaat. In 2001 was dat nog maar 7 procent. Overheden onderzoeken mogelijke beperkende wetgeving en softwareleveranciers spinnen garen bij de verkoop van antispamprogramma’s.

DMA wijst erop dat 36 procent van alle Amerikanen met een e-mailadres, oftewel 21 procent van alle meerderjarige Amerikanen, het afgelopen jaar minstens een keer een aankoop heeft gedaan naar aanleiding van een e-mailadvertentie. Het gemiddelde bedrag dat per aankoop gespendeerd werd, bedroeg 168 dollar.