1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Packard Bell, de consumentendivisie van NEC Computers International, heeft in het eerste kwartaal van 2003 een marktaandeel van 21,3% behaald in het desktopsegment voor consumenten en is hiermee marktleider in Nederland. In het eerste kwartaal van 2002 bedroeg het marktaandeel nog 13%. Ook de verkoop van Packard Bell notebooks laat een sterk stijgende lijn zien. De verkoop van notebooks is ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar vertienvoudigd (Bron: IDC). Een opvallend sterke groei, gezien de matige ontwikkeling van de computermarkt als geheel.

Hans Schinkel, General Manager van Packard Bell: “Er zijn drie redenen voor ons marktleiderschap. Ten eerste is Packard Bell een pionier op het gebied van consumentgerichte oplossingen. Door steeds nieuwe opties en functionaliteit toe te voegen, streven wij ernaar om ons in het consumentensegment te positioneren als een belangrijke speler op het gebied van digitale home entertainment. Daarnaast hebben we ons productaanbod uitgebreid met mobiele apparatuur, zoals een PDA en een MP3-speler. Een andere belangrijke onderscheidende factor is de steeds verder verbeterende klantenservice.”